Aloittavat yritykset

Oletko miettinyt uuden yrityksen perustamista? Nyt kannattaa aloittaa tutustuminen aiheeseen Perustamisoppaan avulla. Varaathan matalalla kynnyksellä ajan myös neuvontaan. Tarkastelemme tilannetta aina sinun lähtökohdastasi. Mietitään yhdessä sinulle paras polku aloittaa yrittäjänä.

Ota yhteyttä Varaa aika

Näin perustat yrityksen

Yrityksen perustamisessa kannatta malttaa ottaa selvää kaikista tärkeistä asioista. Yrityksen perustaminen on nopea prosessi, mutta yrityksen pyörittämiseen tarvitaan paljon faktatietoa, joka kannattaa selvittää ennen perustamiseen ryhtymistä.

Lue lisää yrityksen perustamisesta

Rahoitus ja tuet

Perustettavan yrityksen rahoituksen mahdollisia lähteitä on useita. Kyseeseen voivat tulla esimerkiksi erilaiset tuet, pankkilainat, takaukset tai hankeraha. Joskus yritystä voi rahoittaa jopa asiakasyritys tai kumppaniyritysverkosto erilaisilla laskutusjärjestelyillä.

Lue lisää yrityksen rahoittamisesta Lue lisää TE-toimiston starttirahasta

Oppaita ja hyödyllisiä linkkejä aloittavalle yritykselle

Täältä löydät kaiken tarpeellisen tiedon aloittavalle yritykselle.

Tutustu oppaisiin ja linkkeihin

Yrityksen osto

Joskus yrityksen ostaminen voi olla uuden perustamista järkevämpää.

Lue lisää yrityksen ostosta

Sinua kiinnostavia tapahtumia ja koulutuksia

Katso kaikki

Varaa aika

Yritysneuvonta on täysin maksutonta ja ehdottoman luottamuksellista. Noudatamme toiminnassamme Suomen Uusyrityskeskusten laatusertifikaattia. Omia ajatuksia ja suunnitelmia on aina hyvä pohtia yhdessä kokeneen yritysneuvojan kanssa. Voimme hyödyntää neuvonnassamme myös laajan asiantuntijaverkostomme osaamista.

YritysLohjan neuvonta-ajat ovat kysyttyjä. Peruutathan ystävällisesti varaamasi ajan, mikäli sinulle tulee este.

Varaa aika

YritysLohja on osa Suomen Uusyrityskeskus verkostoa

Uusyrityskeskus®-toiminta on laatusertifioitua toimintaa, joka noudattaa ISO 9001:2015 -laadunhallintajärjestelmän ohjeita ja vaatimuksia.

Jokainen Suomen Uusyrityskeskukset ry:n varsinainen jäsen on jäsenyyden myötä osa Suomen
Uusyrityskeskukset ry:n saamaa ISO 9001 -laatusertifikaattia.

Uusyrityskeskukset palvelevat vuosittain noin 14 000 yrittäjyyttä suunnittelevaa henkilöä. Heistä
noin puolet perustavat yrityksen ja lisäksi osa aloittaa yrittäjämäisen työn erilaisten
kevytyrittäjyyspalveluiden kautta. Vuoden 2020 vaikuttavuustutkimuksen mukaan 80 prosenttia
Uusyrityskeskusten palveluja käyttäneistä yrityksistä toimi vielä viiden vuoden kuluttua perustamisesta –
kaikista yrityksistä vastaava luku on 50 prosenttia.

Uusyrityskeskuksien neuvonta on aina maksutonta ja puolueetonta, eikä palvelun hyödyntäminen edellytä yrityksen perustamista,

YritysLohjan laatupolitiikka:

Laatupolitiikka on organisaation johdon julkilausuma siitä, mitä laatu YritysLohjalle tarkoittaa.

  • Paikallisena Uusyrityskeskuksena YritysLohja tavoittelee kannattavan ja kasvavan yritystoiminnan syntymistä Lohjan alueelle ja koko Suomeen. YritysLohja ylläpitää ja luo paikallisella ja alueellisella tasolla yhteyksiä yritystoimintaa edistävien toimijoiden ja elinkeinoelämän välillä. YritysLohja tuottaa Lohjan kaupungin rahoittamana alkavien yrittäjien neuvontapalveluita sekä muita yritysneuvontapalveluita, jotka ovat asiakkaille maksuttomia.  
  • YritysLohjan laatupolitiikkaan kuuluu asiakastarpeiden mukainen laadukkaiden palveluiden kehittäminen ja tuottaminen. Laatujohtaminen on osa toiminnan suunnittelua ja toiminnan hyvää laatua, sekä vaikuttavuutta pyritään tuomaan esiin ja näkyviin. Kannustamme ja velvoitamme henkilöstöä ja verkostoa osallistumaan laadun kehittämiseen.  
  • Organisaatio ja sen toimiva johto ovat sitoutuneet standardiin ja konseptikäsikirjaan, niiden vaatimusten täyttämiseen ja kehittämiseen sekä toimintojen ja prosessien jatkuvaan parantamiseen.  

Asiakaskeskeisyys on keskeinen standardin sekä uusyrityskeskustoiminnan periaate. Asiakastyytyväisyyden lisääntymisen tulee standardin mukaisesti olla keskeinen asia Uusyrityskeskuksissa. Vertailukelpoisuuden vuoksi Suomen Uusyrityskeskukset osittain päättää millaisin menetelmin asiakastyytyväisyyttä seurataan.